Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av NAT:s redaktion - 26 oktober 2009 12:34


När en nära vän fick beskedet av en läkare att han hade två år kvar att leva hamnade jag i en existentiell kris. Den krisen fick mig att se mitt liv klart och tydligt. Jag såg att det var för mycket upprepning i mitt liv så jag beslöt mig att satsa på att utveckla mitt poesiskrivande för det kan jag bara göra om jag låter mina tankar fara fritt. Jag sa upp min fasta anställning som mentalskötare och började arbeta som timvikarie. Att säga upp mig var nödvändigt för att få tid och ro att skriva.


Nu är det inte flera likadana arbetsdagar i rad att avverka innan jag kan skriva. Nu är livet spännande. Senare idag eller om några år kommer kanske de tankar som behövs för att jag ska kunna skriva ut de dikter jag har inom mig. Jag vet inte vad de dikterna kommer att handla om. Eller vilken form de kommer att ha.


När min existentiella kris var på väg att ebba ut tillfrisknade min vän. Härligt!


Bengt-Olof Lindbergh


(Den här bloggen är knuten till Nya Arbetartidningen.)

                             


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards